fredag 29. april 2011

God påske.

Normalt starter jeg ikke Sørlandssesongen før 1. mai. Men med den sene påsken vi fikk servert forsøkte jeg det som en avveksling. Knallvær og masse ute, men labert med fuglefangst. Ble egentlig ikke bare et skikkelig forsøk, nett oppe fra klokken fem. Etter drøyt fire timer og fem fugl merket gikk jeg tilbake til dynen.



Men det ble en av disse litt mer selebre nettartene!

Litt usikker på hvor det ble av all tiden, men jeg fikk kikket litt etter fargeringer. På måkefronten var det fullstendig tørke. Vesentlig bedre stelt med svanene. Det lokale hekkeparet så jeg dessverre ikke snurten av. Andre steder var de jeg ventet å finne i gang med reirbyggingen.
Fangsten sto ikke helt til forventningene. Faktisk gikk det best når jeg egentlig hadde sluttet å finne dem, bare tok de som kom til meg! Greiest var hun som på bare en brødbit løp helt opp i fanget mitt. Der hadde hun sannelig vært i 2008 også. Nå fikk hun fargering i tillegg.

06C sliter litt med å bli kvitt den siste av ungene fra i fjor.



Resultat
Knoppsvane 5 (+1)
Hettemåke 2
Heipiplerke 1
Steinskvett 1
Løvsanger 2
Stær 1
Grønnsisik 1
Sum13







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar