fredag 13. august 2010

Parkfangst uke 29, 30, 31 og 32.

Vips så har det gått nesten fira uker siden sist oppdatering.
Men det har ikke vært kjedelig:


Forleden lærte jeg litt plutselig at gravender også spiser brød!

I parkene er det litt lite fres. Duene er for eksempel mye slappere enn på samme tid i fjor. På Valle Hovin har det vært ganske stille frem til nå når hvitkinngjessene er på vingene igjen. De beveger seg en del rundt i byen og folk er mye flinkere enn før til å melde dem inn! Bra. Les John Sandøys betraktninger rundt dette fra onsdag 11. august her.
Selv leste jeg av en gammel kjenning som bare har metallring. Merket i Nederland i 2003, kontrollert her i byen i 2005 og 2007. Stilte med frue og tre unger. Montro hvor de hekker?

Østensjøvannet derimot har som jeg ventet en og annen ungdom vankende ute helt på egenhånd.


Kul type? Men de oppfører seg omtrent som en diger, grisete gjerdesmett i hånden.

I Middeladerparken lurte jeg denne kroppen:


Kan faktisk bestemmes til 2k. De gamle armsvingfjærene har tydelige voksestriper.



Litt grovt regnet har jeg satt ring på:
Grågås 9
Hvitkinngås 3
Gravand 1
Stokkand 5
Sivhøne 1
Sothøne 2
Hettemåke 2
Fiskemåke 1
Sildemåke 1
Bydue 16
Kråke 1
Sum42

Og så vet jeg det har blitt tatt litt av andre så totalt blir det ganske så fint!

Og snart er svanene modne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar