søndag 18. juli 2010

Parkblogg for de siste to månedene.

Feriestille på bloggen. Da er det godt vi har parker og strender.
Litt smårusk har det blitt på den fronten også. I siste regulære innlegg, i begynnelsen av mai, nevnte jeg at de store gjessene var helt pyton. Det tok jeg konsekvensen av og lot dem helt i fred. Jeg blir bare frustrert av å ikke få til. Merket faktisk ingen i juni! Nå i juli derimot oppfører de seg mer normalt og litt av årets produksjon har fått ring. Synes jo jeg bør merke minst like mange hver vår/sommer som danskene skyter i løpet av vinteren!

Andefangsten er det ikke så mye fres i. De finner det meste av maten sin i vannet og med redusert flygeevne er de ikke fullt så frempå.


Litt tynt?

En og annen måke har det blitt. Vanligvis går alle på vingene når jeg tar inn en. Unntagen ved Treschows bro. Men der pleier jo ikke alt være som andre steder. For eksempel dukket det en dag i mai opp to hettemåker med nederlandske ringer! Sånt er gøy!


Høysommer ved Østensjøvannet.

De første lettlurte ungdommene er ute på egenhånd. Montro om det ikke blir flere av dem utover?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar