onsdag 7. april 2010

Endelig løsnet det!

For noen dager siden skrev Terje ”fra helbom til suksess.”
Sånn hadde jeg det i går. Var en morgentur ved Østensjøvannet, ville mye, men fikk ikke noe videre ut av besøket. Det gikk vel frem av bloggen?
Gikk litt i meg selv og summerte opp hvem, hva og hvor som har virket og ikke. Summen ble; rett etter arbeidstid en gråværsdag når turfolket er hjemme og vannfuglene er i aktivitet. Så kikket jeg ut av vinduet og tenkte på krikkandrikken og mandarinanden jeg hadde sett på vannet om morgenen. Montro om de gikk på land nå?
For å gjøre historien kort, hun sto midt i stien mellom det to små broene.


Fin?

Hr. Krikk var ikke så ivrig på brød, han hadde mer enn nok med alle gjørmepølene og stokkandfruen sin. Men det er håp. Fantastisk kul liten fyr.
Det har vært et vist innsig av sothøner. Det må man jo benytte seg av og i løpet av noen timer klarte jeg og overlist tre stykker!


Rare fuglen. Ser ikke helt trygg ut. Litt vrien å få skarp når han stadig vekk hakker på kamra.


Eller på hånden til en dum ringmerker.

Det ble med disse fire fuglene. Gjorde et forsøk på å få tak i årets første kandagås, men fikk bare slaps og søle. Det sier litt når man føler seg ren etter å ha vasket hendene i matedammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar