torsdag 2. juli 2009

Jessheim II

Da er nok min pullusporsjon over for i år - uten noen bomber.

Jeg har vært på Jessheim tre ganger siden sist: 6., 17. og 30.juni.

Den 6. fikk fire kjøttmeiskull (ett med 9 og ett med 10 unger) og 2 rugende svarthviter ring.

Den 17. var det 2 nye kjøttmeiskull og et blåmeiskull som ble merka. Det ene kjøttmeiskullet bestod av bare 2 unger, og det andre med 6 unger, virket etter merking litt rart, da de var noe kaldere enn andre, og de virket også mer sultne. Dessuten viste det seg at foreldrene ikke kom de ti minuttene jeg venta for å se om alt var ok.

Den 30. var det svarthvitene sin tur. Tre kull med 6 unger hver fikk ring. Det fjerde kullet var fløyet ut. Det kjøttmeiskullet som virket spesielt et par uker tidligere, hadde som jeg fryktet dødd like etter merking.

Etter første blogg fra Jessheim ble det merka der
7 blåmeis, 49 kjøttmeis, 20 svarthvit fluesnapper.

I tillegg har jeg i samme periode merka et kjøttmeiskull (8) i Sagdalen og et svarthvitkull (5) ved Øyeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar