søndag 12. april 2009

Foringsplass Neslandsvatn

Denne påsken besøkte jeg broren min på Neslandsvatn i Telemark. Da jeg ankom satt det kanskje 150 fugl på foringsplass og i trærne rundt. Dette måtte bli bra. Jeg skyndte meg å sette opp et nett og noen minutter senere satt det 15-20 fugl i nettet. Siden jeg bare hadde med 20 poser, var det akkurat passe. I løpet av to halve og en hel dag var 173 fugler merket og noen få lokale meiser kontrollert. Med mindre sol og flere nett kunne det blitt noe mer, men det er greit å kunne slappe av litt også.



Resultat
Jernspurv 1
Rødstrupe 1
Svarttrost 1
Blåmeis 3
Kjøttmeis 7
Bokfink 61
Bjørkefink 17
Grønnfink 1
Grønnsisik 65
Brunsisik 1
Gråsisik 4
Dompap 11
Sum173

1 kommentar:

  1. Du verden, det var litt av en "fangst"!
    Gleder meg til august og flere ringmerkinger på Fornebu. Jeg lærte en hel masse sist gang, så tusen takk!!

    SvarSlett